9 januari - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klaas Tanja - WaarBenJij.nu 9 januari - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Klaas Tanja - WaarBenJij.nu

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

08 Januari 2010 | Australië, Adelaide

De terugreis is begonnen, dit stukje typ ik op de luchthaven van Adelaide. Vanochtend 6 uur opgestaan, camper schoonmaken en inpakken, daarna camper wegbrengen. Taxi genomen naar de luchthaven. Terwijl ik in de rij sta bij securety wordt ik gebeld, niet opgenomen was bezig maar toch maar naar de voicemail geluisterd. Wat blijkt, onze videocamera welke al dagen zoek was en door ons al was afgeschreven was gevonden in de camper, in één of ander vak gerold. Wij zijn er natuurlijk erg blij mee want alle videofilmpjes geschoten in de vakantie staan erop (kom niet op bezoek, wordt eindeloos schokkende filmpjes bekijken). Weer een taxi genomen terug naar KEA en camera opgehaald, extra kosten 20 euro, valt mee de schade.
Wij hebben uieindelijk 4000 km afgelegd, gelukkig zonder problemen. Geen gezondheidsproblemen, geen verkeersongelukken of andere narigheden. Een fantaschtische vakantie en een dubbel gevoel bij het terug gaan. Blij om iedereen weer te zien, lekker in je eigen bed, veel ruimte,enz. Maar ook een gevoel van ik wil nog wel even blijven. Zorgeloos rondrijden en veel leuke dingen doen verveeld niet gauw. Zeker niet in een zo relaxed land als Australië, prachtige landschappen, een zeer vriendelijke bevolking en natuurlijk het klimaat. Hier in South Australië wordt het zelfs in de winter nog 15 graden. Heerlijk! Vandaag wordt het 42 graden is wel wat veel van het goede. Niet dat ze er hier veel van merken. Allle huizen, alle kantoren, winkels, bedrijven enz en ook de auto’s hebben airco.
we gaan nu in het vliegtuig tot in Hongkong