27 december - Reisverslag uit Port Albert, Australië van Klaas Tanja - WaarBenJij.nu 27 december - Reisverslag uit Port Albert, Australië van Klaas Tanja - WaarBenJij.nu

27 december

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

28 December 2009 | Australië, Port Albert

Het begrip zwarte zaterdag is bij ons berucht. Eind juli begin augustus gaat een groot deel van Europa op vakantie met gevolg veel files richting populaire bestemmingen. Vandaag is het zwarte zondag in Australië. Ontzettend veel vakantieverkeer, richting Nieuw South Wales. Wij gaan richting Victoria en het lijkt rustiger. Schijn bedriegt, zodra wij aankomen op onze vakantiebestemming is het de ene nee na de andere. Compleet volgeboekt. Zelfs de stal (om in kerstsfeer te blijven) is bezet. Verschillende campings geprobeerd met 0 resultaat. Eerst maar gaan lunchen en crisisoverleg. Wij gaan met de campinggids in de hand allerlei campings bellen. Overal nee, maar uiteindelijk een ja. Idylisch vakantieplekje aan de oceaan. Brede zandstranden overgoten met zonneschijn. Vol goede moed gaan wij op weg. Wij rijden door een prachtig landschap, veel regenwouden en nu en dan een kangoeroe aan de kant van de weg. Gelukkig geen aanrijding met wild. Wij pauzeren in een schitterend regenwoud, ook met de bedoeling daar een kleine safari te houden. Safari is van korte duur, wederom opgegeten door de muggen hollen wij naar de camper en vervolgen wij onze reis.
Eind van de middag komen wij aan bij de camping, vreselijk!!!!!. Alleen maar vissers en veel Johnny’s en Anita’s, een familie Flodder camping, alhoewel Anita is meestal thuisgelaten. De Johnny’s hijsen zich voor hun tenten vol met bier, niet zo erg als dat dan maar stil gebeurd maar dat is niet het geval. Één nacht moeten wij dit kunnen volhouden en dan trekken wij morgen verder. ‘s Avonds worden wij nog opgeschrikt door knallen, ik denk dat het schieten is en duik achter de bank. Kinderen houden het op vuurwerk en dat blijkt ook zo te zijn. Misschien te paranoïd?