28 december - Reisverslag uit Geelong, Australië van Klaas Tanja - WaarBenJij.nu 28 december - Reisverslag uit Geelong, Australië van Klaas Tanja - WaarBenJij.nu

28 december

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

28 December 2009 | Australië, Geelong

Na een redelijke nacht (wel wat geschreeuw maar te moe om er iets van aan te trekken) rijden wij door richting zuiden via de kust. Jitske heeft achterin de camper haar kantoor ingericht met een stapel campinggidsen en een kaart van Australië en natuurlijke en telefoon. Ik rij, de kinderen lezen wat, doen nu en dan een spelletje of staren gewoon wat naar buiten. Zie hier het beeld van de rijdende camper van de familie Tanja.
Omdat wij nogal wat afbellen in Australië hebben wij een pre-paid simcard aangeschaft met een lokaal nummer, scheelt enorm in de kosten.
Om half tien vanochtend hebben wij na 12 telefoontjes, eindelijk beet. Een camping in de buurt van Geelong hebben plaats. Helaas niet bij het strand maar met de auto wel in 10 minuten te doen.
Om 14.00 uur is de bestemming bereikt en het valt allersinds mee. Wij zitten wel van God en iedereen verlaten maar nogmaals met vervoer is alles snel te doen. Kinderen gaan zwemmen, Jitske en ik gaan de rest van de vakantie bespreken en regelen. Vanmiddag 16 uur is alles in kannen en kruiken, wij gaan 31 december richting Kangaroo island met ergens een tussen stop. Camping op het eiland is besproken en veerboot (is een uurtje varen) besproken. Wij hebben hier internet en dat is wel heel erg makkelijk omdat een aantal dingen online is te reserveren. Lekker gevoel, alles is rond.

Morgen gaan wij zwemmen met dolfijnen al hoewel, alleen Famke waarschijnlijk. De rest van de familie zit er niet zo op te wachten. Maar volgens de camping mevrouw zijn er niet altijd dolfijnen, dus dat kan weleens een teleurstelling worden. Haaien zijn wel in ruime hoeveelheden aanwezig maar ik weet niet of Famke daar op zit te wachten, is in ieder geval wel spannender.

Zie net op het 6 uur nieuws dat er een veel wateroverlast is in New South Wales . Hele gebieden overstroomt, in geen jaren zoveel water gehad. Net op tijd weggegaan, hier is het prachtig met temperaturen dicht tegen de 30 graden en morgen warmer. Helaas weet ik nooit de juiste temperatuur, je ziet hier nergens tempuratuur aangegeven bv op gebouwen en ook in de auto ontbreekt het. Erwin Krol zou hier zonder werk zitten, het weer doen ze in 15 seconden en dat voor heel Australie.

Foto's zijn weer gepdated! Zal vanavond nog proberen om ook een video te plaatsen, maar nu even niet Famke moet op hyves.

Morgen meer.

  • 28 December 2009 - 13:35

    Anna, Michael, Flynn:

    hartelijk dank voor de kerstkaart die we vandaag ontvingen! Jullie beleven daar wel wat zeg, geniet er van de komende dagen.

  • 28 December 2009 - 13:40

    Wendy Vermeulen:

    Hallo Jelle,

    Bedankt voor je kerstkaart, ik heb jou er geen gestuurd, omdat ik jou adres niet weet(A) ik moest trouwens wel goed denken van wie het kaartje was, je naam stond er namelijk niet op. Leuk dat jullie een weblog bijhouden. Fijne jaarwisseling!

    Groetjes Wendy

  • 28 December 2009 - 15:53

    Jurjen En Greet:

    Wat een leuke verrassing een kaartje van jullie,nooit verwacht,Echte reisverhalen,voor en tegenspoed(word je zakgeld nu ingehouden jelle?)Nu ik die verhalen zo lees heb ik een idee voor volgend jaar voor jullie,Klaas een weddenschap wedden dat je het niet lukt om in tachtig dagen rond de wereld te gaan????
    Voor het geval het jullie niet meer lukt om op line te komen wensen Greet en ik jullie vast
    Folle lok en seine,oant sjen

  • 28 December 2009 - 18:42

    Petra :

    hallo reizigers

    bedankt voor de mooie kerstkaart,jullie beleven daar echt veel.wij willen jullie vast een gelukkig nieuwjaar wensen
    en nog een fijne reis gr
    petra klaas fenna en wytze

  • 28 December 2009 - 18:57

    Helma:

    Bedankt voor jullie kerstkaartje leuk hoor!

    Heerlijk die 30 graden bij jullie!!het is hier nu rond het vriespunt!Ze verwachten strenge vorst en alweer..........sneeuw!
    Veel plezier op deze camping,we lezen wel of het een haai of een dolfijn is geworden!
    groetjes!

  • 28 December 2009 - 19:31

    Leontine :

    Hoi famke + fam,

    Wat leuk dat je een kaart stuurde ik had het totaal niet verwacht!!!
    Jullie hebben wel een heleboel pelikanen gezien maar de enige vis die ik heb gezien is een tong op mijn bordje met 2e kerstdag:p
    Maar als ik niet meer schrijf of lees wat jullie doen dan alvast een heeeeele fijne jaarwisseling!

    Veel groetjes van leontine en haar ouders.

    P.s. wat een geinige kaart die je gestuurd had:p

  • 29 December 2009 - 08:12

    Anneke:

    Hoi allemaal,

    Bedankt voor jullie Kerstkaart, erg leuk , niet verwacht. Wat heerlijk dat het weer lekker warm is bij jullie. Ik kan het me nauwelijks voorstellen.Het heeft hier vanacht weer gevroren, de vogels zitten alweer te wachten op eten. En volgens de berichten komt de echte winter er nog aan.Wie weet, als jullie terug zijn, toch nog een Elfstedentocht ??
    Heerlijk dat alles geregeld is voor de rest van de reis. Ik ga even googelen om te zien wat er allemaal te zien is op Kangaroo island.
    Veel plezier en een dikke knuffel van mij.

    Liefs,
    Anneke

  • 29 December 2009 - 19:40

    Wendy:

    ha reislustigen,
    Onwijs leuk zo jullie avonturen mee te lezen! Tnx voor de kerstkaart(staat je goed klaas dat kerstmannenpak;-)overmorgen oud en nieuw op het strand? Famke heel veel zwemplezier met de dolfijnen, ik hoop voor je dat ze er zijn, ben jaloers!!
    grtzzzz

  • 30 December 2009 - 08:52

    Marian:

    Hallo lieve allemaal,

    FF een berichtje va de echoput.Bedankt voor jullie kerstkaart, leuk met die motor moest erg lachen.Jullie een hele fijne jaarwisseling gewenst daar down under ( vlgs mij eerder oud en nieuw als bij ons??) en nog veel reisplezier en lees jullie spannende verhalen weer!!

    Liefs Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Geelong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2010

10 januari

09 Januari 2010

9 januari

08 Januari 2010

9 januari vervolg

08 Januari 2010

9 januari

07 Januari 2010

7 januari vervolg
Klaas

Actief sinds 25 Okt. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 17476

Voorgaande reizen:

10 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: