29 decenber - Reisverslag uit Geelong, Australië van Klaas Tanja - WaarBenJij.nu 29 decenber - Reisverslag uit Geelong, Australië van Klaas Tanja - WaarBenJij.nu

29 decenber

Door: Klaas

Blijf op de hoogte en volg Klaas

30 December 2009 | Australië, Geelong

Warme dag vandaag, tegen de 35 graden, alleen bij zee koeler door verfrissende zeewind.
Wij zijn vandaag naar de stad gegaan waar verschillende dingen te beleven was inclusief strand. Wat erg leuk was vandaag , een tochtje met een watervliegtuig over de stille oceaan en de baai van Geelong, duur ongeveer 15 minuten inclusief een start en landing op het water, wat zeker spectaculair was. We zaten met het hele gezin in het vliegtuig en de kosten waren 60 euro. Lijkt me niet echt duur voor een vliegtocht. Mijn latente vliegangst heeft deze keer niet opgespeeld. Daarna lunchen met aansluitend een boottocht om dolfijnen te spotten. En met succes, één flipper gezien die te beroerd was om lekker te gaan springen. Geen mooie foto’s dus, maar goed dat kan nog komen. Wat verder opviel in de oceaan was een enorme hoeveelheid kwallen. Als we even veel kwallen als flippers hadden gezien, had de dag niet meer stuk gekund.
Na alle belevenissen in de stad, naar een winkelcentrum om boodschappen te doen,een 3 dagelijks ritueel, altijd weer moeilijk gezien de shoppingsmals met alleen parkeergarage’s, kost altijd 3 rondjes voor dat we een parkeerplaats hebben gevonden waar we kunnen staan met onze kleine vrachtwagen.

We zijn verheugd om te horen dat het met Abel en Todd goed gaat, of misschien ook wel een beetje teleurgesteld, een wegkwijnende kat om dat het baasje er niet is heeft ook wel wat. En dan de blijdschap als we er weer zijn! Maar we hoeven ons geen illusies te maken, hooghartig keren ze ons de rug toe op moment als we de deur open doen.

Opmerking voor Anna; e-reader is echt heerlijk, nooit weer anders. Scheelt kilo’s in de koffer en het leest prima.
Nieuwe foto’s en naar ik hoop ook filmpjes te zien op onze bekende site.
Tot Morgen en nogmaals alle reacties worden gelezen en we vinden het erg leuk om wat te horen uit Nederland.

• 30 December 2009 - 08:12

Anneke:

Hoi allemaal,

Ook ik kijk iedere dag, zo niet 2x per dag, hoe het met jullie gaat daar in het verre Australie. Geweldig te lezen dat jullie flipper hebben gezien. Jammer dat wij geen foto's naar jullie kunnen sturen van het winterse weer hier.Ook vanmorgen weer winterse plaatjes met sneeuw. En als we het mogen geloven komt er strenge vorst aan zeker tot -10graden. Gisteren heerlijke zelfgemaakte erwtensoep gegeten. Maar daar zou ik niet aan moeten denken als het warm weer zou zijn.
    Harrie is aan het klussen in de bijkeuken. We gaan zo even naar Hoorn wat spullen halen en daarna stort ik me weer op de studie. Ik ben tot 7 januari vrij dus kan lekker wat doen.

Lieve luitjes nogmaals onwijs veel plezier.

Liefs,
    Anneke